onsdag 17. februar 2010

Erfaringer med Lenovo W700

Nå har jeg ventet lenge på ny PC, og endelig kom den. Og gjett om jeg har gledet meg. Jeg visste at den lå på pulten og gledet meg som en unge. Men hva lå der? Det liknet på en bærbar PC - fra 1990. Siste uka har den vært et muntrasjonsråd, for hvor jeg enn dukket opp, har spontan latter brutt ut.
Vitale mål er 31 x 41 x 4,7cm, 4.2 kg. Den er ingenting annet den kan bli kalt enn "Beistet". Den er svær, og kan nok av enkelte oppfattes som et dødelig våpen. Adapteret er på hele 20V - 170W, og like stort som markedsavdelingens sexy ultraportable PCer. Den har eget gravitasjonsfelt som trekker andre bærbare i bane rundt seg.
Riktignok har den en fantastisk 1920x1200 17" skjerm, 4 GB RAM, 4 kjerners prosessor på 2 GHz, og 64 bit Windows 7. Windows Experience Index skårer 6.9 på prosessor, som er bra til en bærbar å være, og 6.8 på 3D grafikk, så dette er en skikkelig spill-PC. Et signal fra IT-avdelingen jeg gjerne skulle hatt tid til å utnytte.
Dette er en portabel maskin, men ikke en PC du med letthet flytter rundt, såfremt du ikke har en skjerpa eller sterk rygg. Ser du etter en bærbar og har fått en W700 har du et problem: Sekk! En vanlig 17" sekk vil ikke romme Beistet. Men jeg tror jeg har sterk nok rygg, og skal prøve den ut. Jeg har ikke gitt opp!

2 kommentarer:

  1. I går var jeg på Lillehammer. Som vanlig tok jeg toget. Og på komfortavdelingen har de kontorplasser med stikkontakt under pulten. Ulempen med Beistet er at adapteret er så tungt at ledningen falt ut. Jeg resignerer og vil ha ny BÆRBAR!
    SW

    SvarSlett
  2. JAAA! Da har jeg endelig fått ny maskin: Dell Precision M4500 : 2,73kg (25 , 37 x 3.6cm)

    SvarSlett